vineri, 25 aprilie 2014

Curte de poliţai

   Astăzi m-am hotărât să mă tund. Şi, pentru că nu fac din asta un eveniment, m-am dus la un coafor modest din cartier. O tunsoare e o tunsoare, urmează şi ea o procedură, important e meşteşugul celei care o execută, nu chiria pe metru pătrat pe care patronul trebuie să o plătească.
   Spaţiul acesta, amenajat într-o "casă pe pământ", funcţionează atât ca frizerie cât şi ca salon de coafură, aşa scrie pe geamul de afară cu vopsea. În fapt, erau deja înaintea mea la tuns şi bărbierit doi tineri. Cu cât mai diversificată treaba, cu atât mai palpitant! Singura lucrătoare în exerciţiu, o tânără bine făcută, cu plete negre tuci, gradate în două trepte atent selecţionate, a îngheţat o clipă cu briciul în aer deasupra unui obraz abia săpunit şi m-a rugat frumos s-aştept să-mi vină rândul. În holul de la intrare era încă o doamnă şi mă întrebam ce-o fi cu ea, că nu părea că-i programată, deşi era cam ciufulită.
   Abia m-am aşezat pe scaunul reglabil, abia m-a înfăşurat cu şorţul ăla impermeabil până la urechi, că a şi apărut un tip în tocul uşii. Şi am ştiut că-i poliţist de cum a intonat primele vocale. Mă mir şi eu de mine de intuiţia avută! Şi cum a început el să-i toarne coafezei complimente, că, vai, dar tot frumoasă eşti, că, vai, dar cum de nu te-ai măritat, că, vai, dar e păcat să rămâi atât de singură şi aşa frumoasă! Fata cam rămăsese cu bretonul meu prins între degete, în aer aşa că am intervenit, doar o să schimbe poliţaiul vorba:
   "Vă rog să n-o intimidaţi, că s-ar putea să-mi strice freza!" Dar nu mai putea omu' de freza mea!
   "Eh, cum nu mai sunt vremurile de altădată... Nu-i aşa, doamnă?, făcu la ciufulita de la intrare. Când eram eu poliţist (aha!) făceam de pază la blocul ăsta de pe colţ, al diplomaţilor şi veneam la cârciuma asta de peste drum, îmi aruncam vestonul şi cascheta şi jucam tenis de masă... aveau o bere bună... tu erai mică... maică-ta mă ştie! Nu-i aşa, doamnă?", ceru iar confirmare. 
   "Acuma nu mai merge, am împlinit cincizeci de ani de multişor. Dar tu nu îţi iei nişte zile libere, nu  pleci la mare două zile? Măi, dar frumoasă eşti!"
   "Mă duc în Turcia la vară, aştept să-mi iasă nişte acte...", a zis şi ea, că să-i arate că oareşice intenţii are. 
   "Aha, vrei să-ţi deschizi un salon acolo! Să-ţi dau nişte adrese, am nişte cunoştinţe. Aşa cochetă precum eşti... Dar, totuşi, poate vrei să mergi la mare..." Şi aveam emoţii de parcă de acceptul ei avea să depindă cărarea mea pe stânga.
   În nici zece minute noul meu look era deja gata. Uşor cazon, croit rapid din câteva clănţănituri de foarfece.
   Mă scotoceam în geantă după bani şi când dau să plătesc, îl văd pe poliţaiul expirat cum o ciupea de talie, greţos, pe fată! Se instalase deja pe scaun şi nu prea cred că voia un bărbierit! Sper, însă, că fata avea briciul bine ascuţit!
   Şi uite aşa m-am ales azi ieftin şi cu un tuns şi cu o poveste jalnică dintr-un coafor de cartier.

   P.S. N-am primit bon şi am lăsat şi şpagă.



2 comentarii:

  1. Spaga si bacsis la mine in vocabular nu exista. Si nici in fapte...mereu ii dezamagesc pe prietenii mei cu care merg undeva si ar trebui sa lasam bacsis. Eu sunt cea care nu e niciodata darnica cu cei care imi zambesc fals cu cei care ma servesc sau imi fac un serviciu pentru care oricum platesc cat mi se cere sau e scris pe nota de plata. Oare sunt eu prea zgarcita sau lumea s-a invatat sa mituiasca si sa lase bacsis chiar si celor care nu merita doar ca sa vada ceilalti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bacșișul în domeniul serviciilor e greu de neluat în seamă. Se pare că e și o lege în dezbatere pe tema asta, dacă să îl oficializeze, dacă să-l introducă în plata serviciului sau nu. Dincolo de meșteșugul pe care cineva l-a exersat în folosul meu, dând șpagă mi se pare că personalizez puțin relația care tocmai s-a consumat (coafeză - clientă, vreau să zic, în cazul ăsta). Eu știu că ea tunde pe bandă rulantă, dar îmi place să cred că eu, pentru câteva minute, am fost cineva special. Dacă m-a făcut să simt asta, atunci îi las ciubuc. Dar recunosc ca mi se întâmplă să nu las nimic tocmai atunci când toată lumea (cei care ar vrea să vadă asta) s-ar aștepta s-o fac... :)

      Ștergere

Ai avut un gând anume pentru care te-ai oprit aici? Ai vrea să-mi spui ceva? Ok!
Pe mine mă găsești aici. De ce să nu-mi vorbeşti?