marți, 12 mai 2015

Ce-și face omul cu mâna lui


    Cu ani în urmă, soră-mea se arăta nehotărâtă asupra unei nuanțe noi cu care să-și vopsească părul, pentru că era de vreo șase luni roșcată și asta i se părea deja plictisitor. M-a întrebat pe mine. Păi, i-am răspuns, eu sunt brunetă natural de-o viață, de când mă știu, așa că nu sunt cea mai potrivită să te sfătuiesc. 
     Cu toate astea, m-a împins cochetăria și păcatul să încerc experiența, am hotărât să mă vopsesc un negru mai intens, eram invitați la o nuntă și mă gândisem că ar fi cazul să îmbunătățesc ceva la look-ul meu. În timpul petrecerii cu pricina, m-am tot pipăit pe gât, pe la urechi, mi se părea că mă trăgea curentul dinspre ușă, era, se vede treaba, ceva în neregulă cu ganglionii mei.
     Nu povestesc că m-am căznit degeaba, căci nu cred că s-a prins vreunul dintre nuntași că negrul tuci din capul meu era de la vopseaua Kallos, pe care, cu migală, mi-o întinsese sora mea pe cap, cu îndemnuri hotărâte, hai, fată, rabdă și tu ca baba la frumusețe, arde puțin, știu-știu, eu ce să mă mai vait că mă vopsesc în fiecare lună...
     Nu m-a mai ars, iar nunta și-a văzut și ea de rostul ei.
     La două zile după, aveam pe cap o crustă groasă de puteai s-o ciocănești și ea ar fi putut să sune, o coajă cu care o prietenă a mea la care am alergat să mă calmeze, mi-a zis că se pricopsește de fiecare dată când își vopsește părul. Fără să aibă relevanță, mai precizez că gustul acesteia era să fie blondă, proba efecte diferite pe aceeași temă aurie.
     A treia zi când mi-am săltat bretonul să îmi verific scalpul în oglindă, am avut un șoc - din frunte îmi crescuseră coarne ca la bourași. Am alergat cu soțul meu la doctor, la dermato-venerice, era vreo 12:00 ceasul, omul își terminase treaba, nu mai era prezent. Îngrozite, asistentele ne-au gonit acasă, cu indicația expresă către soțul meu de a mă tunde zero. Mă ținea, bietul de el, cu capul între picioare și mă rădea cu aparatul lui de tuns, cu grătarelul cel mai mic, fără să se îndure însă să mă lase complet cheală. Mărturisea apoi că mă tundea și se ruga, Dă, Doamne, să nu rămână cu capul bulbucat așa!...
     Fuga urgent înapoi la spital, cu fața care se umplea de umflături văzând cu ochii, nu cu ai mei, eu una nici nu mai reușeam să mai clipesc, la doctorul care, chemat la spital de pe la treburile lui, bombănea indignat că dacă mai întârziam o oră puteam să mor, să mă asfixiez. 
     Și a urmat o săptămână de perfuzii și de cortizon și un sentiment profund de jenă că ocupam un pat printre bolnave, unele cu boli de piele grave, altele cu maladii mai rușinoase, însă primejdioase, în comparație cu care, alergia mea părea un moft, un fel de ”Așa-i trebuie, dacă nu a avut ce face!” 
     M-am externat cu capul ras acoperit de-o băsmăluță și cu recomandarea fermă să nu mă mai vopsesc în viața mea. 
     Mult timp mi-a fost egal cu zero, însă apoi mi-aș fi dorit atât de mult s-o fac, încât mă visam noaptea cu capul împodobit de o coamă morcovie, ba uneori magenta sau turcoaz, visam cele mai năstrușnice culori, orice, numai să depășesc amenințarea plăcerii interzise. 
     M-au năpădit firele argintii și am început să le prezint ca pe victorii ale vieții mele, nu semn de slăbiciune sau de neputință, nu semn de  interdicții sau semn al anilor trecuți, ci de prea-plin al vieții care se recunoaște a fi fost trăită. Și nu oricum, ci într-un iureș permanent, acolo, în mijlocul vâltorii, fără să mă dezic sau să mă camuflez.
     Dacă sub firele de păr pe care le purtați acum pe cap v-a mai rămas ceva ce povestește încă despre voi, eu sunt total de acord s-aveți și-un curcubeu podoabă capilară, mai mult decât atât, vă îndemn să experimentați orice vă face fericiți, atâta vreme cât nu vă pocește spiritul și nu vă zgârcește sufletul. 



2 comentarii:

  1. Foarte tare articolul, si ma refer aici la maiestria cu care iti alegi cuvintele. Chiar stau si ma intreb, de ce pana acum nu te-ai apucat sa scrii o carte?! Uite asa, o carte cu intamplari din viata unui om..Im place mult de tot tonul nastrusnic cu care povestesti...desi intamplarea asta e cat se poate de serioasa, de tristuta, insa cu un final fericit pana la urma. Iar in legatura cu vopsitul, imposbil sa nu gasim o metoda in ziua de astazi, sa te facem FERICITA!!! pupiiiici

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate m-am apucat deja, Raluca!
    Iar pentru găsirea fericirii de care vorbești, tu ești artista cea mai potrivită!
    Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere

Ai avut un gând anume pentru care te-ai oprit aici? Ai vrea să-mi spui ceva? Ok!
Pe mine mă găsești aici. De ce să nu-mi vorbeşti?